Thursday, December 29, 2016

2016 sewing in threes

Favourite 3 makes - die 3 Favoriten


Although it has been only made in November, I love the fractal dress! The ponte fabric is comfortable and warm, the print keeps it from being boring even if the sewing pattern is very easy. I wore it for a professional talk, for CHristmas and random days. Love it!

Obwohl das Fraktalkleid noch nicht besonders alt ist, ist es ganz oben auf meiner Topliste. Es trägt sich unglaublich bequem, der Pontestoff ist warm und kuschelig. Der Print macht den eigentlich etwas langweiligen Schnitt spannend. Ich habe es bei professionellen Auftritten getragen, an Weihnachten und einfach so im Alltag. Ich liebe es!


My fake jumpsuit of a Sorbetto top and Moji pants. Worn combined and seperate during the worst summer heat. The thin cotton fabric was perfect in summer and the polka dots are so much fun! Will wear this again next summer!

Mein falscher Jumpsuit aus einem Sorbetto Oberteil und einer Moji-Hose. Sowohl zusammen als auch getrennt im Sommer gerne getragen. Der Stoff ist super lustig und wer liebt keine Polkadots? Im Moment ist es zwar gut verstaut, aber es kommt im Sommer bestimmt wieder ans Tageslicht!






The pinstripe coat I sewed in April. It was way to warm to wear it by then, but currently, I wear it (almost) every day! It keeps me warm, looks stylish and the wool coating makes it surprisingly waterproof! Plus the pattern Simplicity 1254 looks fantastic although it was easy to sew.

Der Nadelstreifenmantel, den ich erst im April fertiggestellt habe. Es war schon viel zu warm für einen solchen Mantel aber jetzt im Herbst und Winter trage ich den Mantel fast täglich. Er ist warm und bequem, weit genug für Pullover und der Wollstoff ist erstaunlich wasserdicht. Außerdem ist das Schnittmuster Simplicity 1254 super effektvoll aber einfach zu nähen!


Least favourite 3 makes - die 3 Verlierer


The Morris blazer. I love the pattern and I love the fabric, but somehow I have problems combining it with the things in my wardrobe. Any ideas? Or should I just sew another one in a better fabric?

Der Morris Blazer. Was soll ich sagen? Ich liebe den Schnitt. Ich liebe den Stoff. Aber rigendwie passt er nicht zu meiner Gaderobe? Habt ihr vielleicht Kombinationsideen? Oder sollte ich den Schnitt nochmal mit einem anderen Stoff versuchen?


This Lady Skater dress was just a fabric fail. The cheap jersey bought on the fabric market broke apart in the wash. Pilling, holes and colour loss, it had it all... This will teach me to watch out for higher quality fabrics - next year when I can buy fabrics again!

Dieses Lady Skater Kleid war einfach nur ein Stoff-Fail. Der Jersey vom Stoffmarkt hat die Waschmaschine nicht überlebt. Nach 3 Wäschen hatte er Pilling, Löcher und war verwaschen. Yay - not! Der nächste Stoffkauf im November wird qualitativ hochwertiger!


The jumper dress from Knip / Fashion Style. I tried to love it. I have seen pretty creations on other seamstresses, but it was not meant to be. Maybe it was my false use of fabric, maybe I should have adapted the fabric better to my body. In the end, it was never worn!

What are your best and worst creations of 2016?

Der Latzrock aus der Knip / Fashion Style. Ich habe versucht ihn zu lieben. Ich habe tolle Modelle nach diesem Schnitt an anderen Frauen gesehen, aber es sollte nicht sein. Vielleicht war es der falsche Schnitt, vielleicht hätte ich den Rock besser an meine Figur anpassen sollen. Aber er ist kein einziges Mal getragen worden, draußen.

Was waren eure besten und schlechtesten Kreationen?

9 comments:

Jade said...

Your three favorites are super lovely. :) And I really like that you have that "To sew list" -widget on the right edge of your blog! I am looking forward to see posts about those projects. ^_^

Bane said...

Too bad about the fabric on the skater dress. :( All three of the favorites are very nice! I like the way you laid out the print on the fractal dress.

My favorite sewing project this year was a pair of patchwork curtains.

MindLess said...

@ Jade: I really have to start sticking to that list and not avoiding it because the projects are already larger than life in my mind...

@ Bane: Well, you can't win all the time! I buy (bought) lots of cheap fabrics and most are fine. And expensive fabrics don't always stand up to washing as well... I loved your curtains as well, patchwork can look so great!

Vulcan_Butterfly said...

I really love the fractal dress and the pinstripe coat, sounds like they both get a lot of wear time! I picture the blazer over an all black shift dress or over a white top paired with a black/navy pencil skirt. I think that would make a nice work outfit!

MindLess said...

@ Vulcan Butterfly: They do get worn a lot! I will take some time on the weekend to try the blazer with different outfits and take some pictures. Maybe you can help me decide if the outfits are good?

ette said...

Oh, den "Jumpsuit" muss ich komplett verpasst haben. Die Idee finde ich super, denn ich hadere immer mit mir, ob ich einen Einteiler je tragen würde.
Und ja, manche Projekte sollen einfach nicht sein. Ich habe einige solcher Schrankleichen produziert, auf die ich mich eigentlich gefreut hatte.
Ein gutes Neues wünsche ich dir!

MindLess said...

@ ette: Danke, dir auch! Wenn du magst, schicke ich dir die Schnittmuster per Mail zu. Dann kannst du dir deinen eigenen "Jumpsuit" nähen!

Ette Ett said...

Das muss gar nicht. Sorbetto habe ich auch hier und eine lockere Hose sollte sich auch finden lassen. Aber vielen Dank!

MindLess said...

@ Ette: Dann bin ich mal gespannt auf deine Umsetzung! ;)