Monday, August 8, 2016

Shoes. Shoes? Repainted

The title says it all: I repainted shoes! I recently got some shoes that are very comfortable, but the colour was not my faourite: Brown.

Vor einiger Zeit habe ich mir Schuhe gekauft, die echt bequem sind aber leider eine für mich doofe Farbe haben: Braun.

 photo IMG_7373_zps4sg0gtwu.jpg

I bought them rather cheap on a flea market as a trial run for the shoes I will show you on Wednesday, because I had some bad experiences (Angelus Leather Dye) in the past. So, I wanted to try a different leather dye which got some good reviews on *mazon: Angelus leather paint. Little difference in the name, even the same brand, but a much better colour!

Ich habe sie für kleines Geld auf dem Flohmarkt gekauft um sie als Testobejekt für Lederfarbe zu benutzen. Am Mittwoch zeige ich die Schuhe um die es eigentlich ging... Ich habe vorher schlechte Erfahrungen mit Lederfarbe (Angelus Leather Dye) gemacht, die Farbe hat nur fleckig und schlecht gedeckt. Ich habe mich daher für eine Farbe entschieden, die auf *mazon gute Reviews bekommen hat: Angelus Leather Paint. Gleiche Firma, fast der gleiche Name, aber das Ergebnis ist so viel besser!

 photo IMG_7372_zpsusfmayg2.jpg

After only one thin coat. I tried using a sponge in the beginning, but soon found out that a paintbrush was much more usefull in filling the small spaces between sole and shoe. I went with paintbrush only for my other shoes and the second coat:

Nach nur einer dünnen Schicht Farbe, aufgetragen mit einem (Küchen-) Schwamm. Stand so in der *mazon-Bewertung, fand ich aber nicht so praktisch: Mit einem Pinsel kam ich viel besser in die Furche zwischen Schuh und Sohle. Ich habe also die zweite Schicht mit dem Pinsel aufgetragen und war ganz begeistert:

 photo IMG_7376_zpsojsqrn2x.jpg

So amazing how the colour even hid the dark brown colour! I guess one could even go lighter with the leather paint! I wore them twice and saw no rubbing or flaking, but I'll give a long term feedback in a month or two...

Total schön geworden, oder? Total deckend, sogar bei dunklem Braun! Ich denke, man könnte damit Schuhe oder Taschen noch viel heller machen! Nach zweimal tragen habe ich bislang kein Abblättern oder Abrubbeln feststellen können. Ich melde mich aber in einem Monat oder zwei nochmal mit Langzeiterfahrungen...

6 comments:

Laura M said...

How wonderful! It's great that you can do this with leather paint!

Lynoire said...

Nice! So far, I've only had bad experience with leather dye, but this looks promising. :)

Wollmaus said...

Cool! Ich verwende bisher immer nur "Fiebing's oil dye", aber die ist für ungefärbtes Leder gedacht.

MindLess said...

@ Laura M: I even saw striped shoes on the internet and would love to replicate them!

@ Lynoire: Mee too, so I was anxious how it would look!

@ Wollmaus: Die geht leider vermutlich genauso schlecht wie die Lederfarbe auf behandeltem Leder, die ich vorher hatte. Die hier ist auf Acrylbasis und hält bislang sehr gut!

Vulcan_Butterfly said...

That looks like it worked really well! I wonder how long the colour will last.

MindLess said...

@ Vulcan Butterfly: I've worm them several times and have not seen any marks in the colour. I'll report back in a month!