Friday, May 20, 2016

Week in Review 20/2016

What did I see?
I guess you all know about the ancient Greek muses? Those were focused on the arts, but verdantwinter recreated them Alphonse Muccha style. And she added Muses for the Sciences which I adore! The biological Muse reminds me of my tattoo:



What did I listen to?
The (German) Podcast series of Muriel from Nahtzugabe5cm

What did I ask myself?
So many fabrics, where can I find time to sew?!

What did I read?
The latest issue of La Maison Victor, a sewing journal with patterns

What did I work on?
Two skirts and some work trousers

I was happy about...
Going to Berlin and fabric shopping!

I was annoyed about...
Having to work on the weekend. Well, the hard life of scientists! ^^

I bought...
Fabrics and shoes. Such girly stuff!

8 comments:

Onychophora said...

Oh, die Biologiemuse sieht ja echt traumhaft aus!

MindLess said...

@ Onychophora: Ja, nicht wahr? Die gefällt mir auch am besten - allerdings bin ich da auch voreingenommen...

Laura M said...

Such cool images!

Vulcan_Butterfly said...

I feel your pain about working on the weekends! I have to do it all the time and it sucks!!

Mara Macabre said...

Biologie gefällt mir auch am besten ;)

Cool ist ja die Kombi aus den Sätzen, wie du nur alle die vielen Stoffe verarbeiten sollst und Freude über Stoffeinkäufe in Berlin :D

MindLess said...

@ Laura M: Thanks!

@ Vulcan Butterfly: I'm so glad that this is an exception! Poor you don't have time for yourself and your hobbies!

@ Mara Macabre: Naja, du kennst das ja vielleicht auch: Eigentlich will ich gar nicht so viel Stoff kaufen. Ich habe ja schon so viel! Aber die Gelegenheit war einfach so günstig - im wahrsten Sinne des Wortes...

Fräulein Nachtschatten said...

Ich liebe die Darstellungen von Mucha und werde mir auch ein von ihm inspiriertes Bild tätowieren lassen. Die Idee Naturwissenschaften so darzustellen ist großartig!

MindLess said...

@ Fräulein Nachtschatten: Fand ich auch als ich es gesehen habe! Und vor allem mag ich, dass es Frauen mit RUndungen und Hirn sind! <3