Monday, May 23, 2016

USS - Penguin shirt and panties

USS stands for UnSelfish Sewing and means that someone else gets to wear one of my creations! The fabric is (are you annoyed already) from Stuttgart. When I saw it I joked that if it wouldn't be gone by the end of the day I would take it home and make panties from it. The jersey is thick and great quality, but even my daring personality is not enough to wear this outside my home. When I showed it to my boyfriend -telling him to keep calm because I would soon wear penguin panties! Sexiness galore!- he said he wanted a shirt from it! Gone wear my precious underwear plans, but you know: The things you do for love!

USS bedeutet Selbstloses Nähen, also wird mal wieder jemand anderes mit einem Kleidungsstück aus meiner Nähmaschine beehrt! Der Stoff ist aus Stuttgart (Immer die gleiche Leier). Als ich ihn sah, witzelte ich dass ich ihn mitnehme und in Unterhosen verwandle, falls er am Ende des Abends noch da wäre. Ratet mal... Allerdings hat mein Freund erstaunlicherweise sofort "Hier!" gerufen, als ich ihm den Stoff gezeigt habe. Er wollte ein Shirt aus dem Stoff! Also habe ich erstmal auf meine Unterhosen verzichtet und ihm aus Liebe ein hübsches Shirt  nach einem seiner Lieblingsshirts genäht:

 photo IMG_7283_zpsuvi95kgr.jpg

 photo IMG_7284_zpshfqrsdn2.jpg

 photo IMG_7285_zps6e7pujm7.jpg

As you can see I  combined the fabric with plain black jersey as the amount of penguins was overwhelming even for my fashionable hipster boyfriend!  And the fabric was a leftover, so I would have had to piece either front or back.

Wie ihr sehen könnt, habe ich den Stoff mit schwarzem Jersey kombiniert: Es war erstens nicht genug da und ich hätte stückeln müssen und außerdem war es sogar meinem Freund ein bisschen viel Pinguin!

After making the shirt, I had enough scraps left to make one and a half panties for me. I combined with black again! This makes for some excellent partnerlook, right?

Nach dem Shirt war noch genug Jersey für 1 1/2 Untersoen übrig. Ich habe wieder mit schwarz kombiniert. Jetzt können wir im Undercover-Partnerlook herumlaufen! So hat er sich das bestimmt vorgestellt... ;)

 photo IMG_7310_zpsd1vomium.jpg

 photo IMG_7311_zpssdtajg8r.jpg

10 comments:

Laura M said...

Will he actually wear it outside the house? It's very psychedelic!

MindLess said...

@ Laura M: He said he will! And I have no doubt he stands with his word! ;)

Vulcan_Butterfly said...

That is some great fabric! I love when men wear interesting stuff like this!

MindLess said...

@ Vulcan Butterfly: He really has his very own style! I love him for this, but it makes shopping hell...

QueenofDark said...

Die Pinguinschlüpper sind einfach der Hammer

MindLess said...

@ QueenofDark: Dankeschön! ^^ Und bequem sind sie auch!

Fräulein Nachtschatten said...

Das muss ware Liebe sein, wenn du deinen Unterhosen-Stoff mit ihm teilst!^^
Der Stoff ist wirklich süß und tolle Teile hast du daraus gezaubert.

MindLess said...

@ Fräulein Nachtschatten: *gg* Eine merkwürdige Art, Liebe zu zeigen. Aber sie funktioniert!

mo.ni.kate said...

Ein witziges Shirt. Der Pinguinjersey ist super.
Lg monika

MindLess said...

@ mo.ni.kate: Dankeschön! Und vielen Dank für die Veranstaltung des HerrMann, da wird mein Freund wohl noch öfter benäht!