Wednesday, May 25, 2016

USS - Crazy aztec shirt

After the first unselfish sewing post this week, I'll show you even more stuff I made for my loving boyfriend. He really is the best, he endures me moving away from him and traveling far to see me. He calls me every night and tries to chear me up when I'm sad. He buys me chocolate and fabric and supports me in every possible way. So even though I prefer sewing for myself, every once in a while, he profits from my hobby!

Nach dem ersten Post über selbstloses Nähen habe ich heute noch einen weiteren. Mein Freund ist wirklich ganz wunderbar! Er eträgt es, dass ich weggehe wegen meines neuen Jobs und fährt weite Wege um mich zu sehen. Er telefoniert jeden Abend mit mir und muntert mich in schlechten Zeiten auf. Er kauft mir Schokolade und Stoff und unterstützt mich wo er kann. Also nähe ich manchmal auch für ihn, auch wenn ich liebe für mich nähe!

 photo IMG_7286_zpsohqyg3zd.jpg

 photo IMG_7287_zpsic9uu7g3.jpg

This time, I made him a shirt from fabric he chose himself. He bought it on the very first fabric shopping spree this year which happened on Januray First. I think the pattern is quite busy, but if he likes it, so be it! The pattern for the shirt was again taken from one well fitting shirt he owns.

Dieses Shirt ist aus einem Stoff, den er selber gekauft hat am ersten Januar (auf meinem ersten Stoffkauftrip des Jahres). Ich finde das Muster zwar etwas verwirrend und viel, aber wenn es ihm gefällt... Das Schnittmuster ist abgenommen von einem seiner Lieblingsshirts.

And by the way, the sewing was not totally USS: I got a pair of underpants out of the leftovers!

Außerdem fiel auch bei diesem USS etwas für mich ab: Eine weitere Unterhose! 

 photo IMG_7323_zpsnt7nfe12.jpg

 photo IMG_7323_zpsnt7nfe12.jpg

6 comments:

Laura M said...

Aw, he sounds great!

MindLess said...

@ Laura M: He indeed is! Sorry, he's taken ;)

Vulcan_Butterfly said...

I enjoy the fact that he likes all these crazy patterns!

MindLess said...

@ Vulcan Butterfly: He is special in many ways! But this pattern really made me dissy while sewing...

Fräulein Nachtschatten said...

Das klingt nach einem wirklich tollen Kerl.
Ich finde das Muster echt toll. Und wie viele Unterhosen hast du denn inzwischen eigentlich!?^^

MindLess said...

@ Fräulein Nachtschatten: Ja, das ist er! Und ähem... Sagen wir, Unterhosentechnisch bin ich gut aufgestellt! ;)