Monday, April 4, 2016

Another beanie

Uffz, after all that complicated and detailed sewing posts last week, this one will be
  1. more boring
  2. shorter
  3. more day to day wear
but at least I'm sticking with the black theme! ^^

I made a beanie which has no pattern to speak off: A rectangle that fits around my head and is closed on top.

 photo IMG_7211_zpslysl8864.jpg

 photo IMG_7213_zpsmlpnxjgd.jpg

 photo IMG_7212_zps84tkxkr3.jpg

I need this for my morning runs as I oil my skalp over night (my skalp is so dry that it kills my itching otherwise) but shower after my runs. And since I want to avoid the public impression that I bath my head in deep fryer fat





I'd rather cover my head. Plus it is still really cold in the morning. But now I got my beanie and everything is good again! :)


6 comments:

I Lorkyn I said...

Morgens laufen??? Hut ab! Da wäre ich zu faul... aber schnelles Gehen kriege ich hin :D
Deine Beanie sieht gut aus, die Form mag ich. Eigentlich zu schade für "nur zum Laufen".

MindLess said...

@ Lorkyn: Das geht nur, wenn ich auf dem Klo morgens schon meine Sportsachen liegen habe und nicht wach bin bevor ich die ersten 200m gemacht habe... Aber immerhin!

Laura M said...

Sounds like a good idea! My scalp is easily irritated too!

MindLess said...

@ Laura M: I never had problems until I was 20. Then my hair got thin and my skalp got itchy. It's a pain in the *ss!

Ramona said...

*g* ich find schon den blick der postmenschen lustig wenn ich mit ölkopf (immerhin alle 3 tage) die tür aufmach, beim laufen bestimmt dann noch mehr... andererseits: wetlook gel der 90er hm?

MindLess said...

@ Ramona: Mich sieht - außer meinem Freund manchmal- keiner mit Ölkopf. Und draußen ist es ohne weitere Kopfbedeckung im Moment noch zu kalt. Aber im Sommer mache ich vielleicht einen auf 90s! ^^