Wednesday, March 16, 2016

Party outfit

I wore this some time ago for a party at the Matrix in Bochum. The party where I finally met Kakuidori! I really liked how my hair looks so much longer than it is:

 photo IMG_0007_zpslvpqxm08.jpg

 photo IMG_0003_zpsihimcjod.jpg

My boyfriend tried to capture the makeup, but actually, that seems really hard. Maybe I should ask a professional like Vulcan Butterfly for a tutorial?!

 photo IMG_0004_zpsu0klufd9.jpg

Outfit
Feather collar: Made by me
Corset and Shirt: Bought 2nd hand
Skirt and underskirt: Made by me
Hair flowers: Grevina Patrizia

14 comments:

AgnesBarton said...

Boah, voll schön! Ich mag die Silhouette. Steht Dir super, das Outfit.

Vulcan_Butterfly said...

I love love love the collar and the skirt!! I am impressed that you made those yourself, I am always in awe of your sewing skills! It is really hard to capture makeup nicely on camera, I assure you I am no professional lol!

MindLess said...

@ Agnes Barton: Vielen Dank! Ich finde ja, dass ein Fishtail fast allen Frauen schmeichelt...

@ Vulkan Butterfly: But do you need to take 20 pics and the best is still horrible? But thanks for the compliment!

Avadawhra said...

Wunderschön Fishtail und Korsett und dann noch der wundervolle Kragen, steht dir wirklich sehr, sehr gut ♥

Bane said...

The collar and skirt are fabulous! :D

Onychophora said...

Das sieht echt super aus! Ich hab ja irgendwie immer Probleme passende Oberteile zu meinem Fishtail zu finden...

I Lorkyn I said...

Einfach nur wunderwunderschön!

coffeexandxtea said...

Das Outfit steht Dir super! Ich mag die Mischung aus Korsett und Fishtailrock auch immer sehr gerne. Der Federkragen ist nochmal das I-Tüpfelchen. Und die Matrix ist genau die richtige Kulisse dafür ^^
Viele Grüße,
Tea

Neisella Nightshade said...

Hach, großartig! Gothic-Diva Lenelein <3

MindLess said...

@ Avadawhra: Danke!

@ Bane: Thanks so much!

@ Onychophora: Für die Sanduhr braucht man was enges. Aber im Alltag reicht mir ein enger Pulli. In schwarz. Welch Überraschung... ;)

@ Lorkyn: Ich danke dir!

@ Coffeexandxtea: Bist du auch ab und zu mal in der Trixe? VIelleicht könnten wir ein creepy Internetbekanntschaften-Treffen machen?

@ Neisel: Das kommt genau von der Richtigen! ^^

Jade said...

Amazing outfit, you look so beautiful! :) I hope you had a great time at the party!

MindLess said...

@ Jade: Thank you! I had a blast! Although dancing was not that easy with the corset and the tight skirt... ;)

Ramona said...

Von weeeeegen - ich wünschte ich hätt mir nicht vorher schon beim konert die füße weggewackelt dann hätt ich auch noch ne runde mehr getanzt! Aaaaber fands toll dich mal in persona zu treffen (nach gefühlten tausend fehlstarts)
Nochmal: Tolles Outfit!

MindLess said...

@ Ramona: Ich fand es auch super! Aber ich tanz sonst mehr und fühlte mich wirklich etwas eingeschränkt... Aber es war schön und irgendwann musste es ja mal klappen! ;)