Friday, September 4, 2015

Outfit post - Going out in Heidelberg

Last weekend I went out in Heidelberg for the first time! The is a Club called Schwarzes Schwimmbad (= black swimming pool) which was a former swimming pool with 4 floors and gothy music. Although I was alone and knew noone, I had a good time and danced a lot! This is what I wore:

 photo IMG_7074_zpsbxn8ymu7.jpg

 photo IMG_7072_zpsvuzz2m8k.jpg

My make up was rather plain, but I only had khol eyeliner and no eye shadow. I refuse to buy anything new here when I have a box full of stuff in Essen! Also I was in the mood for something easy...

 photo IMG_7078_zpstf9jtf3y.jpg

21 comments:

Sylvie D said...

Gorgeous!

Neisella Nightshade said...

Geil <3

Lorkyn said...

Wunderschön hast du ausgesehen! Und die Kette gefällt mir natürlich auch wieder sehr gut :D Restyle, oder? Schwarzes Schwimmbad kling ja echt gut O.o

The Professor said...

What a GORGEOUS necklace!!! WOW! That's a stunner ... just like you. :D

Lauren said...

Great outfit, really like those sleeves. Wish we had some cool goth clubs here. And props to you for going alone. It'd be awfully hard to get me to do that since I'm so shy.

coffeexandxtea said...

Steht Dir super! Trompetenärmel und Kette sind immer so schön dramatisch. Ich liebe diese Kombi! Der Club hört sich gut an und ich find es cool, dass Du auch ohne Begleitung den Abend bzw. die Tanzfläche rockst!
LG Tea

Miss Tungsten said...

Äh - ich dachte das Schwimmbad heißt so, weil's NEBEN dem Schwimmbad liegt? *verwirrt*

Fun fact: dort hatten damals die Fantastischen Vier ihren Durchbruch :)

Sarah Harrington said...

I love the outfit, especially the floaty sleves

Jade said...

A wonderful witch-y look! <3 The necklace and simple & classy make up are a perfect combination. Parting in an empty swimming pool sounds super cool. ^^

Laura Morrigan said...

The club sounds awesome! You look great, is the necklace Bloodmilk?

MindLess said...

@ Sylvie D: Thanks!

@ Neisi: *knuddel*

@ Lorkyn: Ja, Restyle! Ich bin sofort Opfer geworden und habe bestellt als ich sie gesehen habe! Und sogar noch eine weitere...

@ The Professor: Thank you! The necklace is from Restyle and really an eyecatcher...

@ Lauren: If I only sit at home by myself I will never find friends here! Plus I love dancing to loud music, which is better to do at a party than at home! ^^

@ coffeexandxtea: Danke! Und wie gesagt; besser auf der Party tanzen als zuhause Trübsal blasen!

@ Miss Tungsten: Ich habe das viele rutschfeste Böden gesehen und so Schließfächer für Klamotten, also habe ich gedacht, dass es ein unironischer Name ist. Und jetzt gerade bei der Recherche habe ich nichts genaues gefunden... Naja, richtige Schwimmbecken habe ich keine gesehen. Beim nächsten Mal frage ich nach! Und das mit den fantas ist genau die Art unnützes Wissen, die ich mir gut merken kann - Danke!

@ Sarah Harrington: Thanks! I love them a lot, but was a bit annoyed while dancing!

@ Jade: Thanks! Unfortunately there were no empty pools, they were covered with floors for dancing. But it was still cool!

@ Laura Morrigan: No the necklace is from Restyle! Bloodmilk is a bit too expensive for me right now...

Vulcan_Butterfly said...

LOVE the necklace!! That sounds like a club I would like to visit!

MindLess said...

@ Vulcan Butterfly: If you ever come to Germany, I would take you there! And the necklace is by Restyle, a rather new series...

Fräulein Nachtschatten said...

Der Club klingt gut, aber Heidelberg ist so weit weg von mir...

MindLess said...

@ Fräulein Nachtschatten: Du hast doch in Berlin und Potsdam bestimmt genug Gelegenheiten auszugehen, oder? Ich würde gerne nochmal "da oben" Party machen! ^^

Ramona said...

Schwimmbad war ich auch schon ewig nicht mehr. BTW, bist evtl. im ersten November WE auf Zeche? (Versuch 10534578...)
Und das Outfit find ich mal richtig toll, steht dir!

MindLess said...

@ Ramona: Ich plane es mal ein, mal sehen ob Herr Boyfriend da auch kann. Und danke fürs Kompliment!

Ms Misantropia said...

LOVE that dress!

MindLess said...

@ Ms Misantropia: Thanks, its from Killstar!

Mara Macabre said...

Schönes Outfit, die Kette hat es mir besonders angetan

MindLess said...

@ Mara Macabre: Vielen Dank, die wollte ich auf dem Blog nochmal separat vorstellen!