Wednesday, January 14, 2015

A curtain to match the drapes

Who has dirty thoughts because of the title? ;) I knitted (again with the knitting frame) a cowl from the wool I also used for my socks. I was visiting Paisleystern after a very long time, but knitting can be done on the couch while talking! We also went to shoot with bow and arrow; I'm happy to report no casualties...

 This pic will show you the colourway which ich simply love - although it looks much better in real life:

 photo 20150114_1418421_zps2e90a818.jpg

And this is a better representation of the cowl-colours:

 photo 20150114_1416401_zpsac64766b.jpg

Oh, did somebody notice my new haircut? I told you I cut quite a bit off... About 50cm to be exact! Now my hair has one colour instead of three and shows off my natural waves a lot better. But I'd still like to return to longer hair, so I'll let it grow more or less from now on. Any ideas for party styling short hair? ;)

7 comments:

Laura Morrigan said...

Ah, short hair, the relief of a cooler head and easier to style hair. Maybe quirky clips to hold the front back.

Ette Ett said...

Da wollte ich grad fragen, ob deine Haare nicht mal länger waren und dann schreibst du genau das unter dem Foto. Wahnsinn ist da viel ab! Aber es steht dir sehr gut. Ich kann mich ja seit Ewigkeiten nicht zu was radikal Neuem druchringen, Pony und Spitzen schneiden müssen da reichen. Daher kann ich dir auch kaum Tipps geben. Mein letzter Kurzhaarschnitt war in den frühen 2000ern, damals trug man sie mit Seitenscheitel und am Hinterkopf abstehend, dabei hab ich doch damals gar kein Techno gehört^^

MindLess said...

@ Laura Morrigan: I'll try the clips, thanks for the recommendation!

@ ette: Oh ja, an die Haare erinnere ich mich noch! Man bin ich alt... Und danke fürs Kompliment, bis jetzt bin ich auch sehr glücklich damit!

Janina said...

Hey, ist ja witzig, daß du mich wiedergefunden hast. Jetzt kommentiere ich hier auch mal :)
Ich hätte nicht gedacht, daß man mit den Strickrahmen so viel machen kann. Die Farben vom Loop find ich auch sehr schön. Im Gegensatz zu ganz früher schon ein ziemlicher Unterschied bei den Haaren ;)

MindLess said...

@ Janina: Ja, doch schon! ^^ Aber der Job hat mich die bunten Haare gekostet und das frühere Färben die Länge. Ich hab mich voll gefreut dich wieder zu finden, spannend dass du immer noch nähst!

Vulcan_Butterfly said...

Cute haircut!!

MindLess said...

@ Vulcan_Butterfly: Thanks!