Monday, January 13, 2014

Wearable musselin for a wrap dress part 1

I know it seems like most of the stuff I sew is a full on success. That's not right. Some stuff is so ugly it never gets taken a picture. Or the pieces won't match or don't fit and I throw them out in a temper (has happened before and will probably happen in the future). Some clothes never get finished and end up on the ever-growing UFO pile.

I have some beautiful pin stripe jersey in my stash that I would love to turn into a wrap dress. Something I can wear at work or on conferences and still be confident. But wrap dresses have several hurdles. I'm a busty girl, so many wrap dresses show enough cleavage on my to make grown men blush. Not the kind of attention one wants from fellow scientists! Other wrap dresses split at the skirt part and love playing in the wind which leaves me embarrassed with many people who know the colour of my (self sewn! ^^) panties. To make a wrap dress that keeps me covered while still being stylish, I decided to make some musselins first. And since making musselins just to put on and then throw away is awfully wasteful, I wanted to make them wearable! I first gathered the supplies and patterns:
Then I carefully read the instructions and decided to go with the Top only versions first (skirts are much easier to modify if the top fits) for both patterns. I started with Simplicity 2369, which is actually a fake wrap which I only discovered after cutting the pattern. D'Oh!

 photo IMG_0133_zps9976f341.jpg
 photo IMG_0131_zps2828dd4f.jpg
 photo IMG_0132_zpsb5143f0d.jpg

I used black and white striped cotton jersey and some black jersey for cuffs and belt. I also elongated the sleeves as I don't like 3/4 sleeves. But looking at the finished result - even if we can for one second overlook that the combination of stripes and black cuffs looks like a pyjama -, it just doesn't make me happy. I matched all the stripes I could and it doesn't look horrible, it is just meh. So on to the next pattern it is!

Can you see what I mean? Anyone interested in a nice pyjama top in size 16? ;)

4 comments:

Wollmaus said...

Also ich mags sehr! Und die Assoziation Schlafanzug hatte ich gar nicht...außerdem hast du jetzt den schwarzen Gürtel im Nähen!

MindLess said...

@ Wollmaus: *rofl* Du bist so genial! Ich mach mal Bilder für dich mit mir drin, dann wirst du es auch nicht mehr so toll finden... ;)

ette said...

Mh, ich kann verstehen, dass du nicht glücklich bist, auch wenn ich Wollmaus recht geben muss, auf den Fotos sieht es nicht schlecht aus. Aber ich kenn das, dass man den Look von etwas gar nicht mag und andere es gut finden oder dass die Wirkung auf der Schneiderpuppe eine ganz andere ist.
Ich trage unter Wickelkleidern übrigens immer ein schwarzes Jerseykleid oder Top und Mini. Mini immer unsichtbar (also wirklich als Sicherheit gegen Wind und schnelles setzen), Top kann auch oben rausgucken, das entschärft dann eben den normal vorhandenen Ausschnitt, sieht aber nicht weiter nach Unterwäsche aus. Daher hab ich mich nie mit auspringenden Schnitten beschäftigt, aber jetzt wo du es sagst geht es mir bei meinem Wickelkleid ziemlich auf den Geist :-)

MindLess said...

@ ette: Das ist der Grund warum ich selten Wickelkleider trage. Und jetzt mache ich mir selber eins, das passt! ^^

Vielleicht wirkt es auf euch nicht so, aber seit ich einmal den Pyjama gesehen habe, kriege ich ihn nicht mehr aus dem Kopf! Und Püppi ist tatsächlich etwas anders gebaut als ich, es sitzt also anders...