Wednesday, May 8, 2013

WGT 2013 - Madame Cherié Accessoirs

To show you that I'm not sitting on my lazy bum and really work on Madame Cherié (by the way, only 8 days until I will wear it on the WGT! Panic!), here is a little update on the stuff I made:

 photo ST831622_zpsc4f46f5d.jpg

The stomacher is done. I always thought that Nachtkatze and Neisella would be crazy to glue on all these stones onto corsets. Now I did it myself. Maybe I'm crazy as well? There are 910 stones glued on individually by hand. I watched "Total recall" while I glued and imagined the stones to be blood splatters...

 photo ST831625_zps74fb3fe3.jpg

 photo ST831628_zps57867ea2.jpg

I also worked on the fascinator. Since I represent Gluttony, I needed to integrate some food into the outfit. I made both cake and muffin from a foundation (muffin with aluminium foil, cake with foam) and decorated them with light weight structure paste, colour and fake cherries.

13 comments:

Nachtkatze said...

Goth, das wird so genial....

MindLess said...

@ Katzi: Ich hoffe es! Alle anderen habe so traumhafte Ideen, ich komm mir ein bisschen schäbig vor... -.-

Nachtkatze said...

Schnickschnack...schäbig. Man kann euch alle gar nicht vergleichen. Und ich steh sowas von auf deine Idee... <3

MindLess said...

@ Katzi: Ach, du wieder... *rotwerd*

Neisella Nightmare said...

Blutspritzer xD

Ich freu mich auf dein Kleid (ich freu mich auf alle deine Kleider ^^)

Und die Hüüüütchen <33

Fräulein Flauschmiez said...

OMG...das wird richtig genial! <3 Schade, dass ich es nicht in RL bewundern kann...aber schön dieses Steinchen Kleben bei Total Recall *Grins*

MindLess said...

@ Neisi: Vielen Dank nochmal für deine Hilfe heute! Ich freu mich schon wahnsinnig auf deine tollen Outfits!

@ Fräulein Flauschmiez: Diesmal wird es richitg tolle Bilder geben, vielleicht entschädigt das... Und danke fürs Kompliment! ^^

Ms Misantropia said...

I don't know what a "stomacher" is but it looks great! Also don't know what "the fascinator" is... but love your decadent creations :)

MindLess said...

The stomacher is the central belly piece in Marie Antoinette style dresses. And fascinators are those cute little hats with lots of decorations... And thanks for the compliment!

graverobbergirl said...

Great detail work! The cake and muffin are wonderful.

MindLess said...

@ graverobbergirl: Thanks! I'm happy you like my work as you are an amzingly creative person...

ette said...

Wow, das sieht toll aus! Bin so neugierig auf's Gesamtbild, das kann nur atemberaubend werden.
Und du bist ja wahnsinnig mit deinen Steinchen ;-)

MindLess said...

@ ette: Pass nur auf, so fing es auch an mit meinen Steinchen! Erst sagt man "Ihr seid doch verrückt", dann denkt man "Aber gut schaut's schon aus" und -zack- klebt man 900 Steine an einem Freitag Abend... ;) Und ich finde auch, dass das Outfit dem in meinem Kopf erstaunlich ähnlich sieht. Das funktioniert nicht immer so! ^^