Wednesday, November 28, 2012

Teal turtleneck shirt

I'm still trying to get rid of the masses of fabric I bought in October and November. This was another quick project were I copied the pattern from an existing and good fitting shirt I bought years ago at H&M. I cut the teal jersey from Oberhausen, made some quick seams with the serger and voilà:

Photobucket
front
Photobucket
back
Doing this project I once again realised how much I need a new sewing machine. My current one is nice (an old Singer which sews through 5 layers of denim without complaints), but she grows a bit old now. She doesn't zig zag anymore and repairing the mechanics was estimated to cost at least 150 Euro. I will invest my Christmas Money into a new sewing machine (probably a brother Innov-is30 or Bernina Bernette 25)...

3 comments:

Neise||a said...

Die Farbe ist toll! Und wird wohl ziemlich gigantisch zu deiner Haarfarbe aussehen =)

Wollmaus said...

Schönes Shirt!





Bitte bitte tu mir doch in Zukunft einen Gefallen: "Viola" bezeichnet eine Pflanze (dt. Veilchen) und ein Musikinstrument (dt. Bratsche). "Voilà" ist der französische Ausruf, den du meinst. Ich entschuldige mich für meine Oberlehrerart, aber ich zucke jedesmal zusammen, wenn ich das lese!
<3

MindLess said...

@ Neisella: Ja, ich mag ja petrol sooooo gerne!

@ Wollmaus: Der Fehler ist behoben! Danke, dass du mich darauf aufmerksam machst, ich hatte doch nie französisch... Und danke für das Kompliment!