Wednesday, October 17, 2012

Selfmade Party Outfit 2

Next take on the "I actually wear what I sew" series. this was rather recently, last friday to be exact. Please don't mind the mess in our hallway, I try to keep it clean and clutterfree, but somehow it's a secret hiding place for entropy devils... Again, this pics were taken the night after the party, at around 4am.




What I wore: The beetlejuice collar, an old H&M top, the corset I took my favourite pattern from, the bat underskirt from WGT and the butt ruffle.

I also did some fancy eye make-up from a tutorial I found on Tumblr:



I had to make some minor changes as it seems I ran out of liquid eyeliner in black (*gasp* I'm loosing goth points right now, huh?! ^^) and had to use a golden-greenish glittery one. I liked the style although I'm not half as professional as the girl in the tutorial. And my photo skills are horrible, it looked better in real life - or did it, Neisella?




8 comments:

Neise||a said...

Doch, auf jeden Fall! Ein Styling, auf das ich ziemlich neidisch war. Voll nach meinem Geschmack <3

Niniel-Chan said...

Oh, der kleine Po-Puschel :)

Und das Augen Male-Up ist grandios O_o

MindLess said...

@ Neisi: Das Kompliment kann ich nur zurück geben! Und deine Strumpfi hab ich gestern nachgekauft...

@ Nini: Danke! Ich könnte es mir auch sehr gut mit lila Untergrund an dir vorstellen. War gar nicht so schwer!

Little Miss Phantasm said...

I love your outfit!!! I was going to try that makeup tutorial too :)

MindLess said...

@ little Miss Phantasm: Just go ahead and do it, it's not as hard as I thought...

ette said...

Sehr gelungen. Wäre für mich grad die richtige Portion an Streifen (hatte mich nämlich schon gefragt, wie du das kombinieren willst).
Und das Make-Up sieht toll aus. Da wäre meine Hand wohl nicht ruhig genug für. Und ich hätte Bammel, die letzte Fledermaus dann doch zu vermasseln^^

MindLess said...

@ ette: Danke! Ich hab nicht vor, Ganzkörper-Streifen zu tragen, aber immer wieder ein bisschen gut verteilt schadet nicht!

Und das Makeup war wirklich einfacher als gedacht. Hätte halt nur mit richtigem schwarz besser ausgesehen, mMn.

graverobbergirl said...

Really like this outfit! the stripes accent pieces are gorgeous. And that sure is some elaborate eye make-up!