Wednesday, July 4, 2012

Pattern haul

Since there is currently a sale for Simplicity patterns at sewingpatterns.com (which ends today, so hurry up if you still want to order!) where each pattern is only 1.99, I ordered some more historically inspired patterns. I know they are not exactly historically correct, but I think I can use them to tweak a correct view with a modern fit.

These are the goodies I got:


As you can see I have plans for an Tudorian/Elizabethian outfit and something more Renaissance inspired. Stay tuned (but don't expect me to be finished any time soon, it takes about 3 weeks to get the patterns to Germany...)!

4 comments:

Neise||a said...

Bitte Nr. 1, 3 und vier erst nach einem Besuch bei mir zerschneiden :D

MindLess said...

Ay, ma`am!

ette said...

In solchen Momenten bin ich froh, weder ein Paypalkonto noch eine Kreditkarte zu besitzen. :-)
Es tut zwar verdammt weh, aber es wäre sicher schmerzhafter wenn ich könnte und nicht dürfte.
Schöne Schnitte, bin gespannt was du draus machst.

MindLess said...

Ich hab beides (Kreditkarte für die Arbeit, Paypal für so) und bin eigentlich ganz zufrieden. Und ich halte mich schon zurück, ich könnte so viel mehr kaufen... Wenn nur mein Goldesel echt wäre! ^^