Wednesday, March 7, 2012

WGT - itsy bitsy spider - hat 1

-spider warning: If you are arachnophobic, you might be afraid of my pretty realistc plastic spider in the before pics! Please take care and only check the finished hat were the spider is glittery and not scary any more!-

I changed my plan for the spider outfit as soon as I got my fabric swatches for the green spiderweb fabric. It was way to shiny and neongreen, obviously designed for cheap halloween costumes. And talking to my boyfriend (he wants a matching outfit sewn by me for at least one of the days), I quickly decided to change the colourway to red and black. I also realised that I need at least one dance-able outfit, so I might redraw the sketch again, but until then, I already got started on the hat!

The focal point of the hat/fascinator will be a red glittery spider. Since it is hard to come by large enough spiders for my idea - not even speaking of glittery ones- I had to prepare one mself. I took a black plastic spider I got for halloween and motchpotched glitter on it. To be more concrete: 

I covered the spider in motchpotch (a clear glue which also serves as varnish/topcoat)

and sprinkled it with red glitter.


Then, after the glue was dry, I added another layer of motchpotch and more glitter.

After drying, I covered the spider with glue again. Now the glitter sticks nicely to the spider and doesn't come of.

Next step is to prepare the hat and add the spider to it- stay tuned!

6 comments:

Wollmaus said...

Danke für die Warnung. Am Bildschirm angucken geht gerade noch, aber anfassen? *grusel* Mit Glitter gehts schon vieeeel besser und ich bin gespannt auf den Hut. Hüte sind toll!

Frizzi said...

Unglitterig gefiel sie mir irgendwie besser, aber die "Spoilerwarnung" für die Spinne gefällt mir.

kakuidori said...

:-O genial, jedesmal wenn ich glitter und kleber/lack verwendet habe hat das glitterzeugs die farbe verloren :-(

MindLess said...

Ich hab mir gedacht, dass die Warnung einigen meiner arachnohpoben Freunde helfen würde!

@ Kakuidori: Ich frage mich, ob klar trocknender Bastelleim nicht den gleichen Effekt hat. Ich hab halt die offene Packung zuhause gehabt und der Effekt ist echt gut! Was hattest du denn verwendet?

Nachtkatze said...

Das ist so, so, so, so genial. Darf ich Dir die Idee mopsen? Ich hab auch noch so eine Spinne hier rumfliegen und die mag zu nichts passen, aber mit ein bisschen Glitzer...

MindLess said...

Aber klar doch! Ich empfehle dir (wenn du auch MotchPotch nimmst), den Pinsel schnell nach dem verstrechen zu waschen, dass Zeug klebt wie Hulle wenn es trocknet.

Und den Glitzer kann man mit der Hand draufstreuen und dann ein bisschen mit den Fingern festpappen. Dann hält er gut und verteilt sich angenehm in der ganzen Wohnung! ^^