Thursday, October 13, 2011

See my vest, see my vest, made from real gorilla's chest!

Actually, my vest is cotton corduroy with acetate lining, but one should include every Simpson's refence possible! (if you don't keep on humming "See my vest.." for the rest of the day after watching the video, I'm in awe of your mindpower!)

Back
front with partial collar

adorable dotted lining - got this one in a bulk auction by Ebay

And now we come to the interactive part: I still have no buttons sewn in to close the vest. I picked some options, but I still have no idea how to decide! Will you help me?


This are the options:
  1. fly buttons - cool, but I think they are too small!
  2. metal buttons - unfortunately, I have only 4 left and five would look better
  3. big black plastic - kind of boring, huh?
  4. glittery green gold buttons - I like the size but am not sure if the colours clash too much
  5. white pearl buttons - they really stand out. I feel the white is too harsh for the purple/berry corduroy!
  6. or order new buttons. But which?

4 comments:

Neise||a said...

Nummer zwei find ich klasse. Aber nur vier sind dann natürlich ziemlich ungünstig... hm...

*grizzlebear underwear lalalala*

Wollmaus said...

Die Größe der goldenen ist optimal, die Farbe ist furchtbar ^^
Die Fliegen finde ich zu klein, aber es wäre zu schade, sie nicht zu verwenden.
Wie werden die Fliegen befestigt? Könntest du sie nicht einfach auf die schwarzen Knöpfe nähen? Oder kleben?

Alternativ könntest du die zweite Sorte nehmen und zusätzlich als obersten Knopf eine Fliege. DAS fände ich cool.

Welchen Durchmesser haben die Halbkugeln? Ich kann mal gucken, ob ich solche habe.

MindLess said...

Mir ist eingefallen, dass ich wegen der Halbkugelknöpfe meinen Karo-Wintermantel auseinander nehmen könnte. Den habe ich seit 2 jahren nicht mehr getragen (ich müsste ihnnur finden, ähem)!

Die grünen könnte ich auch drehen, dann sind sie schlicht plastik-schwarz.

Die Fliegen haben leider unten Ösen, ich könnte nur einen Ring unter sie legen beim einnähen. Sonst stehen sie etwa 5 mm in der Luft - wobei das bei Fliegen ja ganz passend wäre! ^^

MarySew said...

oh wie schööön!
ich bin für nummer zwei. das passt toll zum lining :D auch wenn man das eigentlich nicht sieht